FØLG OS PÅ FACEBOOK: Haderslev Kickboxing

Haderslev Kickboxing
Haderslev Kickboxing fik sin start i januar 2005, med WTKA viceverdensmester Laila Brummer og WKA verdensmester Johanna Striim som grundlæggere. Klubbens vision var og er, at få flere piger/ kvinder ud som kamp kickboxere. Johanna forlod klubben og sin post som næstformand gennem 3 år i 2008, mens Laila fortsat står som formand og cheftræner for en af Danmarks stærkeste pigeklubber indenfor Dansk Kickboxing.

Primært piger/ kvinder fra 10 år →
Sekundær drenge/ mænd fra 12 år → (der er altid venteliste på drenge-pladser)

Kickboxing, Motion/ Begynder
Fra 15 år ->
Her starter alle der ikke tidligere trænet kickboxing, samt de der ikke ønsker eller er klar kampdelen.
Der er fokus på basis teknikker, styrke og kondition. Træningen foregår på plethandsker, sparkepuder og sandsæk.

Kickboxing, Juniorhold
Fra 10 -> 14 år
Juniorholdet er for de yngste, her trænes teknikker på targets samt med kampudstyr på.

Kamphold, Semikontakt
Fra 10 år ->
MØDEPLIGT
I semikontakt gælder det om at være hurtig og komme først. Teknikker trænes på targets og der indgår kamptræning.

Kamphold, Letkontakt
Fra 15 år ->
MØDEPLIGT
Kampholdet i Letkontakt er kun for øvede og erfarne kickboxere. Her er fokus på stævnedeltagelse, og derfor skal der påtænkes ekstra træning ind, udover de to faste træninger om ugen.

Fri Træning – åbent hold
Der udbydes fri træning i weekenderne via klubbens FACEBOOK gruppe ”Haderslev Kickboxing – members only”
Fri træning betyder at man selv står for programlægning, samt der er mulighed for ekstra sparring.

For alle holdende er gældende at der tilbydes graduering, opfyldelse af målsætnings skema samt deltagelse i klubbens mange udbudte arrangementer/ aktiviteter. Sikkerheden er i højsæde, vi passer godt på hinanden.